grattis

grattis till mig på min aldeles speciella födelsedag.

22 år.

undrar spontant vad som hände. nyss var jag ju 17 och vandrade runt i mörka korridorer i fel kropp. satt i skolkorridorer på katedral, spenderade lektionstimmarna utomhus i rökrutan och gjorde bus.
sen blev jag 18, fick köpa cigg lagligt och sen 19 som var en jävla mellanålder. sen blev jag 20 vilket egentligen bara gjorde att jag fick köpa min egna alkohol men ändå inte gjorde att jag drack mer än innan, inte mindre heller för den delen. ja sen 21 då, det var en helt fantastisk ålder som innehöll en hel del roliga minnen. ja, ett av mina roligare år någonsin har det faktiskt varit.

anser att 21 är perfekta åldern. man har inget problem med några åldersgränser någonstans, man är vuxen och får ta ansvar men man är samtidigt ung och lös och ledig, ingen förväntar sig att man ska vara värsta mature och fin och så, nej tvärt om.

nu är det dock pensionssparande på schemat hörrni.
känns härligt att vara ett år närmare döden, ett år längre ifrån studenten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0