COCAINE

detta är ingen true story. det är en historia gjord på rusdrycker, sena nätter och sommarregn. rödvinets osmos och nikotinets diffussion in i vener och artärer. en historia om kyssar i natten som egentligen inte betyder något alls, men i den sekunden, den timmen är det enda jag begär. en historia om lust, olust och förströelse.

vad man kan göra med en annan människa, för en annan människa. delad hjärtfrekvens. andetag i symbios. koldioxid i en lägenhet på inte för många kvadrat. en instängdhet som hade fått andra att börja gråta. mitt i allt mörker gnistrar ögon till, och det är som ett stjärnfall i själen.

vad 5,2 volymprocent gör med kroppen. anatomins skatt, cerebrum och cerebellum. synapser som försöker koppla, baksträngsbanan som talar om för händer vart dom ska vandra.

ord som viskas fram i skydd av mörkrets andetag. ord om stora ting, om en livskris och bläck på papper. ord som aldrig sagts innan. ord som skrikits. tårkanalernas produkter och veritas en onsdagseftermiddag i januari. om syndernas förlåtelser, fast man vet att det är förgäves.


och mitt i allt detta finns jag. det är fint ibland, när ruset träder in. det är mitt sätt att överleva. och kanske även leva. i nattens kyssar. med kolsyrad blodbana. kanske har jag äntligen inte bara hittat ett sätt att överleva, utan även leva.
det tog 21 år.
men jag tror det är såhär det känns.


Kommentarer
Postat av: Emåe

Brilliant.

2010-06-13 @ 19:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0