SÅNG I BUSS PÅ VILLOVÄGAR

jag kan hitta tiotusen anledningar till att inte ge hjärtat till kärleken igen. jag kan kontra alls positivism med en bitterhet över hur allting kan gå itu, men mitt hjärta kan gå i tusen bitar, eller 999 och det alltid saknas 1.

jag har skrivit en text innan, som förbisågs. och bidrog till förvirring, förtvivlan, föruspådda tårar. någon stans minns jag varje ord, varje ord som ännu en gång inte blev lästa.

om hur jag lever livet som ett pussel. hur jag låter andra pussla. att ibland ger jag en bit till någon, och jag har höga tankar. för höga, oftast. jag vill att folk löser pussel och får en bild av någon jag kanske är eller har varit eller vill vara. var. om hur jag inte delar ord utan känslor, med mig själv.

ruset, som jag skrivit om innan. om självständigheten och alkoholhalten och att trilla från en barstol medans det fortfarande är ljust ute.

jag har sagt alla ord innan.
jag tror på vartenda av dem.

men trots att det finns tiotusen anledningar, låter jag tanken hänga kvar vid den biten som saknas.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0