LOVE LIKE I'VE NEVER BEEN HURT BEFORE

lyssnar på debatt med fredrik reinfeldt. kräks i min mun. han kan inte bemöta kritiken angående hur fan dom behandlat arbetslösa och sjukskrivna;

visst, det finns de som glider igenom sjukskrivning och har ett glassiglass liv. MEN, det GÅR inte att dra alla över en kant. det är EXAKT det som sverigedemokraterna gör. visst finns det invandrare och asylsökande som beter sig som drägg och borde skickas hem - självklart. men ingenstans alls kan man se statistik över att alla är så.
men sjukskrivna däremot, dom är dumma allihop, snytar på svenska skatteväsendet och måste jobba heltid. på ett riktigt jobb. japp, riktigt. så är det.

sen "vi har minskat antalet sjukskrivna", eh no shit sherlock! 100 poäng och chans till romans för fredrik. DET ÄR VÄL FÖR FAN INTE KONSTIGT ATT DOM MINSKAT NÄR NI TVINGAT DOM TILL ARBETSLIVET NÄR DOM INTE KAN JOBBA.

okej, vad händer sen.
jo, de blir arbetslösa.
"ja det har ökat pga att det inte finns jobb". true. klart det inte finns jobb när ni skickar folk som inte kan jobba att söka, KLART att efterfrågan på jobb ökar och KLART att det inte finns jobb till alla.

kunde inte se klart debatten. blev illamående. gick ut med nellie.

jag tror jag avlider om mina farhågor om allians-vinst sker den 19e september.

rösta rödgrönt för ett bättre sverige, suckers!

Kommentarer
Postat av: vixx

fast alltså. jag vet inte. det är ju svårt att fixa balansen med alla jävla myglare som lever glassigare än studenter för att det går' i bidrags-fucking-sverige versus de som verkligen behöver det. spelar ingen roll vilken regering det blir, det kommer aldrig gå att balansera det på ett bra/rättvist/osv sätt.

2010-09-03 @ 02:12:33
URL: http://vixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0