MY HAND YOUR HAND

höst. på riktigt. tror jag är rätt glad ändå. har ett kakfat med ringar och armband. en garderob med stickat som väntar på att användas.

och någonstans gör det ingenting att allting varit lite up and down. jag vet vilka vänner som står mig närmast, vet att växjö alltid funkar när jönköping inte gör det, och vice versa. vet att i växjö väntar en hund som med glädje värmer sängen innan jag lägger mig, vet att i jönköping finns en lägenhet som är min och med mina regler. vet att när jag är i jönköping saknar jag växjö, i växjö saknar jag jönköping.

vet att det snart är fusk-antagning igen och jag har bestämt mig för att stanna en termin till. men sen är det bannemej stopp. nästa termin hoppar jag av, skriver lite c-uppsats, sommarjobbar lite, läser lite glidarkurser och hej sen är jag plötsligt syrra. vem vet vad som händer därefter.

planen är iaf att flytta hem till päronen tills dess att jag har ett jobb, sen kommer den perfekta lägenheten. bor hellre hemma någon månad extra än bor i en sketen etta på 12 kvadrat i jakten på ny lägenhet. när jag väl skaffar mig en ska den vara purfäct. eller ja, så perfekt som det går i växjö. gärna vid trummen, fast i dom lägenheterna får man inte ha husdjur. HUR OVÄRT?. nåväl.

känner att jag inte har så mkt att skriva om. har på något sätt lyckats få fram en ide om c-uppsats. vill inte avslöja vad ännu. som ni kanske vet är jag måttligt road inför detta, blir inte bättre med tanke på skitämnerna vi får välja. är lögn i helvete av kunna få fram något kul av det.

men vet ni?
jag tror det löser sig.

(nu måste jag sova för länge sen, seminarium imorgon och sen växjö-färd. gillar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0